شبكه داخلي
كامپيوترهاي مورد استفاده در يك شركت بايد از طريق شبكه داخلي (محلي) با هم متصل باشند. شبكه به شما امكان به اشتراك گذاري اسناد و فايل هاي مختلف را مي دهد. يعني به جاي اين كه فايل هاي لازم براي افراد شركت ايميل شوند يا روي فلش در اختيار آنها قرار گيرند، يك بار در فولدر مشترك كه همه به آن دسترسي دارند كپي مي شود.
اكثر اسناد شما به صورت ديجيتالي ايجاد و ثبت مي شوند. پس با استفاده از پوشه هاي مشترك، وقت بسيار زيادي در رساندن فايل هاي لازم به افراد صرفه جويي مي شود. به علاوه، مي توانيد برخي نرم افزارها را كه امنيتشان براي شما مهم است، روي شبكه داخلي نصب و استفاده كنيد.
امكان دسترسي به نرم افزارهايي كه بر شبكه داخلي نصب شده اند، از خارج از شبكه امكان ندارد. سرعت شبكه هاي داخلي نيز بسيار بالاتر از شبكه اينترنت است.
چت داخلي
اين كه كاركنان شما بخواهند براي هر كاري سر ميز يكديگر بروند، هرج و مرج در سازمان به وجود مي آورد. تمركز نيروها نيز بر هم مي خورد. اگر سيستم تلفني داشته باشيد و بخواهند با داخلي يكديگر تماس بگيرند، يعني خط هاي شما براي كارهاي داخلي اشغال مي شوند. مشتري هايي كه پشت خط مي مانند قطعا خرسند نخواهند بود.
از نرم افزارهاي چتي كه در شبكه داخلي نصب مي شوند، مانند Output Messenger، استفاده كنيد. اين نرم افزار ها به شما اجازه مي دهند به صورت خصوصي يا در گروه هاي مختلف با همكاران خود مكاتبه داشته باشيد.
امضاي ديجيتالي اسناد
پرينت گرفتن، امضا كردن، ارسال سند و بايگاني يك رونوشت از آن مراحل اداري ارسال يك سند است. معمولا چنين پروسه اي چند روز طول مي كشد. اگر بتوانيد همه اين مراحل را در چند ساعت و با هزينه بسيار پايين تر انجام دهيد چطور؟
بسياري از اسناد شما به صورت ديجيتالي ايجاد و ذخيره مي شوند. اگر نرم افزاري داشته باشيد كه امضا را نيز به صورت ديجيتالي به آنها اضافه مي كند، نيازي به پرينت و امضا با خودكار نخواهد بود. سند امضا شده را مي توانيد ايميل يا فكس اينترنتي كنيد. يك نمونه از اين نرم افزار ها PDF Signer است.
فكس اينترنتي
فكس سنتي نياز به كاغذ و گرفتن شماره و داشتن دستگاه فكس دارد. فكس اينترنتي با عملكردي شبيه به ايميل، به شما امكان ارسال فكس به صورت آنلاين و بدون نياز به خط تلفن، نصب نرم افزار، سخت افزار و كاغذ را مي دهد. مي توانيد از FAX.IR براي اين سرويس استفاده كنيد.
هم چنين، مي توانيد از پلتفرم هاي مختلفي يعني كامپيوتر، موبايل يا تبلت، فكس ارسال و دريافت كنيد. ايميل نمي تواند جايگزين فكس باشد، اما فكس آنلاين مي تواند كاملا فكس سنتي و هزينه ها و دشواري هاي را از سازمان شما حذف كند.
نرم افزار CRM (مديريت ارتباط با مشتري)
اگر بتوانيد تمام ابزارهاي فوق را به صورت يك جا داشته باشيد چطور؟ البته شبكه داخلي و سيستم تلفني جداي از نرم افزار ها كار مي كنند و بسترهاي متفاتي هستند. سيستم حسابداري نيز همين طور. اما ارتباط نزديكي با نرم افزار CRM دارند و كارايي هاي آن را تكميل مي كنند.
نرم افزار CRM چيست؟
نرم افزار CRM يا مديريت ارتباط با مشتري، نرم افزاري ست كه تمام بخش هاي سازمان را كه با مشتري در ارتباطند يكپارچه كرده، و فروش، بازاريابي، خدمات مشتري و پشتيباني را سيستماتيك مي كند.
هدف اين نرم افزار حفظ مشتري ها، بهبود كارايي پرسنل، تست استراتژي ها و خودكارسازي فرآيندهاست. توضيحات كامل خودكارسازي از طريق سيستم سازي و ماهيت نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري به طور جداگانه و به تفصيل شرح داده شده اند. البته در ويديوي زير نيز به طور خلاصه مي توانيد پاسخ سوال CRM چيست را بگيريد:
عملكردها در سازماني كه CRM دارد:
سازماني را در نظر مي گيريم كه سيستم تلفني ويپ، شبكه داخلي، نرم افزار حسابداري سپيدار و نرم افزار CRM پارس ويتايگر را دارد. يك فرآيند فروش در اين سازمان به اين صورت است:
به جاي اكسل و در كنار سامانه پيامك:
مشتري يكي از فرم هاي وب سايت را پر كرده است. اطلاعاتي كه شخص در فرم درخواست كرده، به صورت خودكار براي او ايميل يا پيامك مي شود. پنل پيامك با نرم افزار متصل شده است. در صورت لزوم، امكان اتصال اوتلوك و ايميل نيز وجود دارد.
اطلاعات وارد شده توسط شخص به صورت خودكار به نرم افزار CRM منتقل شده و يك سرنخ (مشتري بالقوه) جديد ثبت مي شود. به همين دليل، نيازي به استفاده از اكسل براي ثبت دستي اطلاعات نيست. فعاليت تماس خودكاري ايجاد شده و به نيروهاي فروش ارجاع مي شود تا با مشتري تماس گرفته و جزييات درخواست او را در پروفايلش ثبت كنند.
به جاي آفيس، نرم افزار امضاي ديجيتال، اوتلوك و فكس اينترنتي
اگر مشتري بلافاصله خريد كند، فاكتور مربوطه در نرم افزار ايجاد شده، امضاي ديجيتالي آن در خود نرم افزار انجام شده، خروجي PDF آن گرفته شده، و مستقيما از طريق پروفايل مشتري براي او ايميل يا فكس اينترنتي مي شود.
هم گام با حسابداري
به خاطر اتصال CRM و نرم افزار حسابداري، فاكتور (يا پيش فاكتور) ايجاد شده در CRM به طور خودكار در سپيدار نيز مي نشيند. يعني نيازي نيست هر فاكتور يك بار ديگر در نرم افزار حسابداري نيز ثبت شود.
به جاي پوشه هاي اشتراكي شبكه
فاكتور ايجاد شده نه در پوشه اشتراكي شبكه، بلكه در بخش اسناد نرم افزار CRM ذخيره مي شود. در كنار تمام اسناد ديگري كه از مشتري ها گرفته شده، براي آنها ايجاد يا صادر شده، و ارسال شده اند.
اسناد مربوط به هر مشتري يا سازمان، در پروفايل خود اين افراد نيز قابل مشاهده است.
به جاي تقويم
اگر مشتري خريد نكند، وارد مرحله پيگيري ها مي شود. براي هر پيگيري نوع و تاريخي طبق صحبت هاي پيشين با مشتري تعيين شده، و بلافاصله فعاليتي ثبت مي شود. خود نرم افزار تقويم دارد و يادآور انجام كار نيز ارسال مي كند. البته اتصال با تقويم گوگل براي انتقال فعاليت ها بين دو تقويم نيز ممكن است.
به جاي پوشه جداگانه ويپ
براي گرفتن تماس ها، تنها با يك كليك بر شماره ثبت شده در سيستم اين كار انجام مي شود. چرا كه نرم افزار با سيستم ويپ متصل شده است. با هر تماس ورودي نيز مشخصات شخص تماس گيرنده از CRM گرفته شده و به صورت يك پاپ آپ بر صفحه مانيتور نمايش داده مي شود.
مي توان شماره هاي جديد را نيز با چند كليك در نرم افزار ذخيره كرد. فايل ضبط شده مكالمه در پروفايل هر مشتري ذخيره مي شود.
به جاي مديريت پروژه
اگر مشتري خدماتي پروژه اي بخواهد، بلافاصله پروژه اي در نرم افزار CRM تعريف مي كنيم. مسئول كل پروژه، هر بخش (فاز) آن، و تك تك فعاليت ها مشخص مي شود و اطلاعيه ارجاع دريافت مي كنند. زمان پايان پيش بيني شده و حقيقي، درصد پيشرفت و كارهاي انجام شده و انجام نشده، و ساير مشخصات پروژه نيز در همين نرم افزار ثبت مي شوند.
به جاي چت داخلي
هماهنگي هاي لازم حين انجام پروژه از طريق چت داخلي CRM انجام مي شود. هر تصميم گرفته شده نيز به صورت يادداشتي در خود پروژه و با ذكر نام افراد تصيم گيرنده ذخيره مي شود.
پس از نهايي شدن خريد مشتري و پرداخت، او به فرآيند بازخوردگيري وارد مي شود. اين كار با تيم خدمات مشتري و پشتيباني ست. بازخورد ثبت شده براي هر مشتري، از طريق اطلاعيه داخلي به نيروي فروش مسئول اطلاع داده مي شود.
اگر بازخورد مثبت بوده باشد، فرآيند بعدي كه بر عهده تيم هاي فروش و بازاريابي ست، خريد مجدد مشتري خواهد بود. اگر منفي باشد، دلايل آن در تيم خدمات و پشتيباني بررسي و براي رفع نارضايتي تلاش مي شود.
تمام كارهايي كه بايد انجام شوند، در CRM تعريف و به مسئول مربوطه ارجاع مي شوند. يادداشت ها و گزارش هاي مربوط به هر مشتري، پروژه، فاكتور يا هر چيز ديگر نيز بخش مربوط به خود را دارند.
به جاي Sticky Notes
با اين وجود، اگر نياز باشد يادداشت جداگانه نوشته شود، از ويجت (ابزارك) يادداشت ها استفاده مي كنيم، نه استيكرهاي ويندوز.
براي خودكارسازي و سيستم سازي
داشتن تمام اطلاعات و گزارش هاي بازاريابي، فروش، حسابداري، خدمات مشتري و پشتيباني، اسناد، فايل هاي ضبط مكالمات تلفني، گزارش هاي كاركرد هر نيرو، بازخوردهاي مشتريان و تمام اطلاعات ديگري كه به آنها اشاره شد، امكان تست استراتژي ها را به شما مي دهد.
وقتي تمام كارها به صورت مكتوب دربيايد، شما نقشه اي واضح از كسب و كارتان خواهيد داشت. در اين نقشه، مي توانيد ببينيد كه كدام بخش ها را مي توان از ليست كارهاي پرسنل بيرون آورد و خودكارسازي كرد.
برچسب:
نرم افزار ، اداري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: