تجارت موفق تجارت موفق .

تجارت موفق

قسمت دوم زندگی نامه بیل گیتس

ازدواج بیل و ملیندا گیتس

در سال 1994گیتس با ملیندا آن گیتس(Melinda Ann Gates) که مدت طولانی باهم در ارتباط بودند ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند بوده است در سال 1995 ویندوز 95 به عنوان نسخه مدرن ویندوز با هیاهوی بسیار روانه ی بازار شد این محصول به فروش خیرکننده ای دست یافت.

ظهور اینترنت و ضربه به بیل گیتس

ظهور اینترنت و تاثیر بسیارآن در فناوری و تجارت نقطه آغاز دوران افول شرکت مایکروسافت بود بیل گیتس در ابتدا وجود اینترنت را نادیده گرفت و علاقه ای به آن نشان نداد و شرکتی دیگر از غفلت بیل گیتس در بی توجهی ویژه به اینترنت استفاد کرد در سال 1994 شرکت نت اسکیپ(Netscape) نخستین جستجوگر خود را با نام موزائیک به بازار عرضه کرد که هم برای افراد معمولی و هم برای تاجران کارآیی لازم را داشت.

در عین حال موضوع دیگری که توجه همگان را جلب کرد رایگان بودن این نرم افزار بود برای نخستین بار در تاریخ دنیای رایانه همان بلایی که مایکروسافت برسرآی بی ام آورد شرکت نت اسکیپ برسرشرکت مایکروسافت آورد.

فصل جدید شرکت مایکروسافت

در سال 2000 فصل جدیدی از فعالیت مایکروسافت با از دست دادن تسلط بر امپراتوری خود در بازار رایانه آغاز شد پالمر به عنوان مدیر عامل شرکت به شرط دادن گزارش های روزانه و مسئولیت پذیری کامل جای خور را با گیتس عوض کرد و گیتس در پست رئیس هیئت مدیره قرار گرفت.

در سال 2001 شرکت، ویندوز اکس پی Windows XP را با اندکی مشکلات و البته استقبال فراوان به بازار عرضه کرد.

نکته ی جالب توجه این است که این سیستم عامل هم اکنون نیز مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد و هنوز بسیاری از لپ تاپ هایی که قدرت کمی دارند ار سیستم عامل اکس پی استفاده می کنند.

بیل گیتس با پول هایش چه می کند؟

هیجان انگیز ترین بخش زندگی بیل گیتس ازآنجایی آغاز می شود که بدانیم با پول های خود چه کرده است او در اواخر دهه ی 1990 موسسه خیریه ای را با همراهی همسرش بنیاد نهاد و نام آن را بیل و ملیندا گیتس(Bill & Melinda Gates Foundation) گذاشت.

و میلیاردها دلار از ثروت خود را به این موسسه خیریه که تمرکزش برسلامت و آموزش است اهدا کرد در سال 2006 گیتس اعلام کرد که علاقه دارد بیشتر وقت خود را صرف کارهای انسان دوستانه کند و از کارهای اجرایی شرکت کمی فاصله بگیرید.

او در مقام ریاست هیئت مدیره شرکت باقی ماند و سهام خود را حفظ کرد اما در حال حاضر او فردی خیرو انسان دوست است تا تاجر البته از نفوذش بر روی شرکت کم نشده است.

اگر خواندن زندگی نامه بیل گیتس خوشتان آمده نظرتان را با ما و کاربران سایت در میان بگذارید…


برچسب: موفقیت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۳:۵۴ توسط:نویسندگان متعدد موضوع: نظرات (0)