تجارت موفق تجارت موفق .

تجارت موفق

قسمت اول زندگی نامه بیل گیتس

بیل گیتس از بزرگترین اطلاعات پیشگامان انقلاب…

گیتس یکی از بزرگترین پیشگامان انقلاب اطلاعات در قرن بیستم بوده و بیش از هرکس دیگری در مسیر تحول رایانه شخصی گام برداشته شده است در سال 1975 به طرزی خاطره انگیز می بیند که به زودی در هر خانه ای یک رایانه می بیند و بر اثر می دهد. داده است. جستجوی این پیش بینی به حقیقت پیوست.

شرکتی با نام مایک‌روس‌افتاده که می‌تواند سازنده سیستم‌های عامل ویندوز باشد که نوددرصد رایانه‌های جهان را از این سیستم می‌کنند و در حال حاضر نرم‌افزار آفیس در هشتاد درصد رایانه‌های جهان به طور آزمایشی استفاده می‌شود. رهبران اقتصادی جهان ارزش بسیار دارد و در رتبه بندی به عنوان قوی ترین مرد جهان شناخته شده است.
آنها در سال 1976 نام تجاری شرکتشان را ثبت کردند و از شرکت میتس رسمی مستقل شدند و برای استفاده از کارمند در پایان سال 1978 شرکت در حدود یک میلیون دلار در اوایل 1979 آنها شرکت را به واشینگتن و نزدیک به محل زندگی شان منتقل کردند.

نقطه ی جهش…
در سال 1980 شرکت آی بی ام (IBM PC) از گیتس درخواست کرد که برای رایانه هایشان یک مترجم ابتدایی بنویسد. در همان آیه بی ام پیش از آن در خواست یک سیستم عامل را نیز به شرکت های مختلف داده اند که پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات با مایکروسافت به توافق رسید به این منظور مایکروسافت مجوز سیستم عاملی را که پیش تر تیم پترسون بانام داس بود. . -86 برای شرکت رایانه ای سیاتل نوشته بود به شرکت انحصار خود درآورد و آن را با نام پی سی –داس به شرکت آی بی ام فروخت.

این نقطه ای بود که مایکروسافت با ذکاوت و زیرکی کامل آی بی ام را به محاصره در نهایت آورد برای شرکت آی بی ام- ابرت رایانه دنیا –فاجعه و برای شرکت مایکروسافت فرصتی بی نظیر بود تا تغییر عظیمی را برای ایجاد جهشی. بزرگ شدن شرکت سازنده سخت افزار به سازنده نرم افزار ارائه می کند

و افزودن برآن این تغییر بسیار ساده و در عین حال بنیادی تحولی بزرگ را در صنعت رایانه دیجیتال زد مایکروسافت بر این باور بود که شرکت های دیگری که از سخت افزاری بی ام استفاده می کنند به سیستم هامل نیاز دارند و به همین دلیل حق دارند. مالکیت انحصاری این سیستم عامل را برای شرکت خود حفظ کرد.

شاید در آن کار ویژه به نظر نمی رسد و ارزش آن زمانی نیست که مایکروسافت از ذکاوت خود استفاده می کند شرکت آی بی ام در خواب نتیجه همان گونه ای بود که گیتس پیش بینی می کرد اتفاق افتاد.
بر این روس پیش رفت که شرکت ما را برای سفارش های انبوه سیستم عامل آماده می کند و آن را به شرکت هایی که به این سیستم نیاز دارند می دهند و آی بی ام بازار پررونق و پرسود نرم افزار را به راحتی در اختیار شرکت مایکروسافت قرار می دهد. قرار می دهد. .

و در بازار کم سود و رقابت سخت افزار باقی ماند درسال 1981 گیتس 53درصد آلن 31درصد و بالمر هشت درصد شرکت را میان خود تقسیم کردند فروش شرکت به شازنده میلیون دلار رسید و تعداد کارکنان آن به 128نفر رسیده بود.

سرطان،جدا شدن آلن از مایکروسافت
سه سال از این ارقام سه برابر شد اما یک اتفاق ناگوار برای شرکت افتادن آلن به بیماری لیمفوم هادکین سرطان گلبول های سفید با آن که درمان یا توفیق آمیز بود او شرکت مایکروسافت را رها کرد و با وجود عده زیادی که در آن وجود داشت. کار دیگری که از رشته کاری مایکروسافت بسیار دور بود شد.

محصولات تولیدی داس فروش هنگفتی را برای شرکت مایکروسافت به ارمغان آورد آن محصول که به شرکت مایکروسافت معتبر جهانی بخشید نرم افزار دیگری بود در سال 1985 شرکت مایکروسافت نسخه گرافیکی نرم افزار داس با نام ویندوز 1 را به بازار عرضه کرد.

سال بعد از شرکت وارد بازار سهام در آن زمان ارزش هرسهم شرکت مایکروسافت در حدود بیست دلار بود و فقط یک روز پس از عرضه نسخه ویندوز هرسهم با هفت دلار افزایش به 27 دلار رسید.

رشد بسیار زیاد قیمت سهام مایکروسافت
در سال 2010 ارزش هر سهمی که در سال 1985 در حدود 21 دلار به رقمی بیش از هفت هزار دلار رسید.
در سال 1987ویندوز 2 و پس از آن ویندوزهای 3،4به بازار آمد و در سال 1989نرم افزار آفیس برای اولین بار در اختیار کاربران قرار گرفت مجله فوربس در سال 1992 او را به عنوان ثروتمندترین فرد آمریکا معرفی کرد و سال بعد از رقیب خود آی بی ام در میزان سرمایه پیشی گرفت و این برتری برای همیشه باقی ماند.


برچسب: موفقیت،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۹:۱۱ توسط:نویسندگان متعدد موضوع: نظرات (0)